33. päivä - jokin niistä päivistä joka tulee eron jälkeen

Olen viimeksi kirjoittanut 3 viikkoa sitten! Aika tuntuu matelevan ja samalla siltä, että erosta on kulunut jo vaikka kuinka kauan.
Näihin viikkoihin on kuulunut itkua, onnea, helpotusta, itkua, onnea, helpotusta ja kaikkea näiden tunteiden väliltä.

Olin vielä edellisen kirjoituksen jälkeen viikon töissä ja sen jälkeen menin lääkäriin. Painoni oli ruvennut tippumaan ja koska aamuinen huono olo ei ollut menossa pois. Istuin lääkärin huoneessa ja kerroin rauhallisesti mitä oli tapahtunut. Vanhempi naislääkäri katsoi minua ja totesi, että en ole työkykyinen. Tulen olemaan aina kiitollinen tälle lääkärille koska hän ymmärsi etten turhan takia istunut hänen vastaanotollaan. Sain myös ensimmäistä kertaa elämässäni rahoittavat lääkkeet koska aamupahoinvointini oli niin massiivista.

Olen näinä viikkoina saanut apua, saanut olla minä ja saannut rakentaa itseäni. Tunnen itseni etuoikeutetuksi ja tästäkin asiasta kiitollinen. Olen ollut töissä ja saanut olla sitä jatkamiseni puitteissa. Joinakin päivinä se on onnistunut paremmin ja joinakin huonommin. Olen kuitenkin nauttinut esimieheni kanssa työskentelystä ja siitä, että hän tietää jonkin olevan pielessä muttei ole kysynyt. Olemme tehneet töitä - parasta terapiaa tähän hätään.

Ajantajun katoaminen on yksi asia mikä on hämmentänyt. Olen tehnyt paljon asioita: käynyt Paraisilla kalassa, syönyt lounasta ystävän kanssa, syönyt illallista perheen kanssa. Joogannut Päivin kanssa ja käyty koirien kanssa lenkillä. En muista milloin olisin tehnyt yhtä paljon asioita ja välillä olen itkenyt ja tehnyt. Voimat olleet loppu mutta koska tietää, että kotiin ei voi jäädä makaamaan. Toki lepoa tarvitaan mutta sinne ei saa hautautua. Olen siis valinnut päästä tästä asiasta voittajana - se ottaa aikaa mutta selviän tästä.

Kirjoitan myöhemmin siitä, miksi tämä ottaa aikaa ja miksi se ottaa niin koville. Ei pelkästää se, että tulee jätetyksi yht äkkiä vaan kuinka paljon minua on määritelty viimeisen 4 vuoden aikana.

Tänään on hyvä päivä ja nautin siitä. Aamulla kävin lenkillä ja venytellyt. Nyt aijon laittaa lounasta ja kaivaa romaanin esille! Lukea ja olla.

Tänään aijon kuvitella itselleni uuden tulevaisuuden ja ruveta rakentamaan sitä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pään sisällä käytyjä keskusteluita - viha ystäväni ja samalla viholliseni

50 . päivä - Taas jätetty!

1.päivä – haluan koiran!