34. päivä kohti tasapainoa - mitä ajattelen tänään sinusta?

Huomasin aamulla töihin kävellessä miettiväni, että pitääkö vielä surra? Päivä 34 ja nyt haluan eteenpäin. Onkohan ihan normaalia vai pitäisikö tässä vielä vaikka itkeä tai tuntea jotakin?

Ei kai näihin ole mitään vastausta olemassa: ei ole oikeaa tai väärää. Olen vain minä ja minun tapani mennä eteenpäin. Olen lapsesta asti ollut sellainen, että jos toinen ei ole vieressä niin menen jo automaattisesti eteenpäin. Tämä näkyi lapsena siinä, että isäni matkusti paljon. Hän saattoi olla viikon tai kaksi poissa ja minä pienenä ihmisenä jätin hänet noteeraamatta kun hän tuli kotiin takaisin. Siinä iässä viikko tai kaksi oli pitkä aika mutta elämäni rakentui kuitenkin siihen, mitä on nyt.

Nyt on sama - tässä ja nyt on jotain uutta ja kipuilin. Nyt vaan elän tätä hetkeä - enkä ole koskaan osannut tarrautua tunteisiin tai muistoihin. Olisinko uskonut näin sanovani vielä 1,5 viikkoa sitten? EN! Mutta tiesin tämän piirteen itsessäni olevan ja olen sitä tässä odottanut. Se on mun selviytymiskeino. Tunteista puhutaan, hankitaan apua ja sitten päästetään irti.

Jokainen meistä on kuitenkin erilainen ja käsittelee tunteensa eri tavalla. Kukaan meistä ei ole sanomaan mikä tapa on oikea tai miten se pitäisi tehdä. Koin vielä muutama viikko sitten huonoa omaatuntoa siitä, että tein kaiken väärin. Olin yhteydessä ja halusin jutella hänen kanssaan. Tein kuitenkin niin kuin minä halusin ja eikö elämässä tärkeintä ole, että voi itse sanoa tehneensä niin kuin haluaa. Kauheaahan se olisi jos iltelehden artikkelia tai Facebookin naistenhuonetta pitäisi uskoa ennemmin kuin itseään. Eikö?

Mitä ajatelen tänään sinusta? Inhoan, rakastan, en enää välitä. Kaikkea tunteita maan ja taivaan väliltä. Mitä sitten huomenna? Noh, sen näkee huomenna mutta minäpä aijon olla tässä hetkessä ja nauttia. Nauttia kotona olosta, ihmisistä jotka ovat lähellä ja tavoitettavissa ja tällä hetkellä tasapainoisesta olosta.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pään sisällä käytyjä keskusteluita - viha ystäväni ja samalla viholliseni

50 . päivä - Taas jätetty!

1.päivä – haluan koiran!