39. päivä - Miltä sinusta tuntuisi?

Kuvittele tilanne jossa itse olet onnellinen. Arki menee eteenpäin ja suunnitelmia on tehty - kaikki oli ok. Jos nyt olet onnellinen parisuhteessa tätä lukiessasi niin kuvittele puolisosi, avokkisi tai poikaystäväsi tulemaan kotiin ja sanomaan...."tää oli tässä!" Miltä se tuntuisi?

Kunnes tulet kotiin ja sanot, että tämä oli tässä. Kaikkein kauheinta tässä on se, että tiedän sinun kokeneen tämän. Miksi sitten teit sen minulle? 

Hyvinkin kliseinen mutta paikkansa pitävä ajatus on, että kohtele muita kuten haluat itseäsi kohdeltavan.
Onko kyseessä kunnioituksen puute toista kohtaan? Mietin nimittäin ensimmäisen kuukauden, että mitä niin kamalaa olen tehnyt, että vihaat minua niin paljon. Ajattelin, että ihmisen pitää vihata toista jotta voi tehdä noin toiselle. En ole ehkä vieläkään päässyt pitkälle tästä ajatuksesta - toki olen pyöritellyt mielessä ajatusta, että vika ei sittenkään ollut minussa vaan sinun tavassa kohdata vaikeita tilanteita.

Tuntuu kummalliselle tai jopa sadistiselle ajatella, että joku pelkää enemmän omien tunteiden kertomista kun toisen syvää loukkaamista. Tiedän, että olet sitä mieltä tänä päivänä, että olemme keskustelleet ja olet selittänyt tilanteen minulle. Ainoa selitys onko olen tähän päivään asti saanut on "kaikki näennäisesti hyvin" ja "tiedän, etten tätä halua".

Haluaisin jonain päivänä kysyä sinulta:

1. Miten oikeutit tämän itsellesi?
2. Oliko pakko päästä vain pois?
3. Halusitko loukata?
4. Mietitkö koskaan, että olisit pyytänyt edes anteeksi?


Kaikille niille jotka harkitsevat tai oikeuttavat itselleen tälläisen käytöksen tai niille jotka syyttävät itseään siitä, että ovat tulleet kohdelluksi näin - kannattaa lukea "Why Ghosting Hurts So Much?"

Jos jotain tästä kirjoituksesta saa mukaansa niin, sen että se ei ole minun tai kenenkään teidän vika, että ihminen käyttäytyy noin. Me vain joudumme siitä kärsimään - väliaikaisesti kunnes menemme eteenpäin.

Muistakaa ihmiset mikä merkitys on anteeksipyynnöllä! Se on yksi sana mutta saattaa muuttaa paljon.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pään sisällä käytyjä keskusteluita - viha ystäväni ja samalla viholliseni

50 . päivä - Taas jätetty!

1.päivä – haluan koiran!