44. päivä - kun kahdesta ihmisestä tulee "me" ja menettää itsensä?


Sain kuulla suhteemme aikana useamman kerran siitä, että toisen tehtävä ei ole tehdä toista onnelliseksi vaan pitää itse olla onnellinen. Harmi vaan, että minä en ollut se jolle tämä olisi pitänyt kertoa koska minä tämän jo tiesin.

Eromme epäselvyyden takia voin vain jossitella ja arvailla syitä erolle mutta jos toinenkin olisi omiin sanomisiinsa uskonut eli olemme erillisiä mutta yhdessä - eikä hänen tehtävänsä ollut miellyttää minua niin olisimmeko vielä yhdessä? Ehkä.

Aloin eilen kuuntelemaan Bruce Fisherin äänikirjaa jota monet suosittelevat. Ei sen takia, että kirja tekisi erosta helpompaa vaan itseasiassa hiukan haastavampaa koska lähtökohtana on, ettei samoja virheitä toistettaisi. Alla on Herra Fisherin kirjasta sitaatti joka itseasiassa upposi liiankin hyvin.
Näin ymmärsin viimeisen keskustelun jälkeen, että jotain oli tehty koska oli luultu minun haluavan jotakin tai toinen vaihtoehto, että itse luullut haluvansa jotakin ja sitten se vedetty liian pitkälle. Tai joku toinen oli luullut, että minä luulin tai naapurin luultiin haluavan jotakin - joka tapauksessa liikaa luuloja ja ihan liian vähän asioiden selvittämistä.

Syy minkä takia ero on ollut minulle vaikea on se, että en missään vaiheessa suhteen aikana menettänyt itseäni vaan päin vastoin löysin itseni kaiken kiireen ja murheen keskellä. Siksi minunon ollut vaikea ymmärtää miksi näin on olut toisella ja tätä omaa tuskaani lisää se, että hän oli kävelevä sitaattikirja joka opetti minua! Ei sitten uskonut omia opetuksiaan kuitenkaa?

Olen ruvennut täsmentämään, että tänään olen surullinen (koska todennäköisesti huomenna en ole enää) siitä, että toinen on tehnyt jotain sellaista jota ei ole halunnut tehdä koska hän on luullut, että minä haluan jotakin. Surullinen siitä, että hän ei luottanut tarpeeksi kysyäkseen.


“We see many people loving with an immature love: Love equals doing something to somebody or for somebody; Love equals taking care of someone; Love equals achieving; Love equals always being in control; Love equals 'never having to say you're sorry;' Love equals always being strong; Love equals being nice.”

Bruce Fisher, Rebuilding: When your relationship Ends. 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pään sisällä käytyjä keskusteluita - viha ystäväni ja samalla viholliseni

50 . päivä - Taas jätetty!

1.päivä – haluan koiran!